Een vraag voor de rondvraag bij de NVvW Jaarvergadering op 5 november 2016

Bij de rondvraag op de NVvW Jaarvergadering op 5 november 2016 zal ik het bestuur vragen waarom men het geen goed idee vindt om een Commissie van Goede Diensten in te stellen om de “wiskundeoorlog” 2004-2016+ te onderzoeken en oplossingen voor te stellen.

Drie zinnen over gegevens en mogelijke oplossing, en dan de vraag

Gegeven: Er is sinds ongeveer 2004, al zo’n twaalf jaar, een “wiskundeoorlog” tussen “realistischen” en “traditionelen”, waarbij mijn eigen “neoclassieke” onderzoek sinds 2008, alweer acht jaar, wordt vermorzeld met misrepresentatie, schelden en lasteren, negeren of doodzwijgen, censuur, liegen en bedriegen.

Gegeven: De NVvW is mij sinds 2012 een ernstig zieke vereniging gebleken, waarbij ook uw nieuwe bestuur geen bescherming biedt, maar inbreuken en censuur pleegt, zodat ik u afgelopen juni een rode kaart heb moeten geven.

Mogelijke oplossing: De weg naar verbetering lijkt me de instelling van een Commissie van Goede Diensten, samen te stellen uit wetenschappers en leraren van wiskunde-gebruikers-vakken, om het wangedrag te onderzoeken en oplossingen aan te dragen.

Vraag: U wilt dit blijkbaar niet, dus laat ik nu wederom vragen: Vindt u de instelling van zo’n Commissie van Goede Diensten een goed idee, en, zo niet, waarom niet ?

Links

Over Thomas Colignatus

Thomas Cool is an econometrician and teacher in mathematics in Scheveningen, Holland. He uses the name Colignatus is science to distinguish this from his other activitities in commerce or politics. His personal website is http://thomascool.eu
Dit bericht werd geplaatst in Rol van de wiskunde en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.